Przejdź do treści
Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Zespół Szkolno-Przedszkolny w Pruchnej

Zdrowo jem, więcej wiem

W roku szkolnym 2022/2023 klasa 2a pod opieką pani Klaudii Janik aktywnie uczestniczy w kolejnej edycji ogólnopolskiego projektu edukacyjnego „Zdrowo jem, więcej wiem”. Honorowy patronat nad inicjatywą objęła Pierwsza Dama Rzeczypospolitej Polskiej, Agata Kornhauser-Duda. Projekt ten stanowi część prozdrowotnego programu edukacyjnego „Aktywnie po zdrowie”, realizowanego przez Fundację Banku Ochrony Środowiska.

Konkurs „Zdrowo jem, więcej wiem” został podzielony na kilka etapów, które odpowiadają porom roku. W każdym z nich zespół konkursowy, reprezentowany przez uczniów klasy 2a pod nazwą „Karotki”, wykonuje różnorodne zadania. Obejmują one prowadzenie lekcji tematycznych, organizację konkursów, promocję zdrowych nawyków w społeczności szkolnej, a także działania skierowane do rodziców. Wszystkie aktywności mają na celu nie tylko zdobywanie wiedzy, ale również jej praktyczne zastosowanie w codziennym życiu.

Głównym celem projektu jest kształtowanie postaw prozdrowotnych wśród dzieci poprzez naukę zasad zdrowego odżywiania. Uczniowie dowiadują się, które produkty sprzyjają zdrowiu, a które mogą mu szkodzić. Działania projektowe mają inspirować dzieci do dokonywania świadomych wyborów żywieniowych, promując jednocześnie zdrowy styl życia.

Zaangażowanie klasy 2a oraz ich opiekuna stanowi przykład aktywnego podejścia do edukacji zdrowotnej, które przyczynia się do budowania świadomości w zakresie zdrowia wśród najmłodszych. Projekt nie tylko integruje uczniów, ale również zachęca całą społeczność szkolną do wspólnej pracy na rzecz promocji zdrowia i dobrych nawyków żywieniowych.